zaterdag 7 april 2012

Mobiel internet

Ben niet in het bezit van een smartphone. Ik heb een afdankertje van mijn zoon, een samsung. Mijn dochter heeft een iphone,die heb ik even bekeken. Zij heeft mij een aantal apps laten zien o.a. Whats == gratis sms'sen > Top 25 is gratis en betaald> Angry birds space is een spelletje (betaald)>buienradar en>viber app waarbij je gratis kunt bellen met mensen die ook in het bezit zijn van viber app.
Voor de bibliotheek is een bieb app handig, waarmee je kunt reserveren en verlengen en tevens de catalogus kunt raadplegen. Het zou een idee zijn als QR codes gekoppeld zijn aan recencies van een boek, zodat je met je telefoon langs de boeken kunt gaan om zo meer informatie te verkrijgen over het desbetreffende boek. Verder zou het handig zijn voor mensen die niet in staat zijn om naar een bibliotheek te gaan ,om op afstand (thuis)boeken te bestellen via de QR code en daarna worden de boeken bij de klant thuis bezorgd. Hé op deze manier kan de biebscoot ingezet worden! Ik heb een mooi voorbeeld van een supermarkt in Korea gevonden waar men via een QRcode boodschappen kan scannen/ bestellen en daarna wordt de bestelling thuis bezorgd.

http://youtu.be/nJVoYsBym88

1 opmerking:

  1. Hallo Boekenbakkie,
    Tsja, wat een uitvindingen eigenlijk. Het grappige is dat je alles zo snel gewoon vindt, daar verbaas ik me dan weer over.
    En inderdaad, wat een goed voorbeeld daar in Korea, het werkt dus geweldig goed. (Éen groot nadeel dit soort filmpjes: ik wordt er zo snel door afgeleid en zit er voor ik het weet een stuk of 10 te bekijken!)
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen