dinsdag 17 april 2012

Mash-ups

Ik begin maar eens met de opdrachten:
Bij de eerste opdracht heb ik de verschillende websites bekeken.Historische kaarten worden gecombineerd met Google Maps. Ik vond Amersfoort op de kaart een prachtige site waar je veel informatie kunt vinden over de stad. Je kunt er foto's,wandelroutes en filmpjes bekijken. Met Layar kun je in de stad de informatie ophalen over de monumenten etc. Prachtig! alleen je moet wel in het bezit zijn van een toestel met de besturingssystemen Android of iOS.
De volgende opdrachten de fotosites Flickr, Picasa en Mapit 1418 bekeken. Even het spel waar ter wereld gespeeld. Toch nog lastig om te bekijken waar precies de foto genomen is. Je wordt op deze manier gedwongen om op details te letten. Ook op mapit1418 kun je je kennis ophalen over de eerste wereldoorlog en je kunt het fotospel spelen wat erg lijkt op het spel waar ter wereld. Bij National trust kreeg ik alleen maar een map. Volgens mij niet de bedoeling. Verder alle "grappige" toepassingen bekeken met foto's en kaarten. De leukste vond ik wel muziek op de kaart.http://www.tracksonamap.com/ Op deze site kun je allerlei muziektracks beluisteren van verschillende werelddelen. Je moet wel een beetje geduld hebben. Bij sommige tracks duurde het lang voordat je de muziek kreeg te horen.

1 opmerking:

  1. Hoi,
    Flink aan de slag geweest dus, heel goed. Je bent als het goed is heel wat voorbeelden tegengekomen. Ben je zelf ook informatie op het web aan het delen?
    Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen